🖥️ Recurs Virtual per al Treball de Final de Grau: Aprenentatge interactiu i autònom 🎲✨
El recurs s’adapta a diferents estils d’aprenentatge i permet que l’estudiantat avanci al seu propi ritme, oferint múltiples camins d’exploració dins del tauler.
🎯 Objectiu principal
Facilitar el procés d’elaboració del treball de final de grau a través d’una plataforma interactiva i lúdica que cobreix aspectes clau de la recerca i escriptura acadèmica, promovent l’autonomia i la personalització de l’aprenentatge.
🛠️ Característiques principals del recurs
Interactivitat i disseny lúdic: Inspirat en Monopoli, el tauler està dividit en quatre seccions principals:Escriptura: Orientacions per millorar la redacció acadèmica, incloent-hi estructures i estil.
Format: Recursos sobre normes de citació, estils bibliogràfics i formatació del document.
Decisions: Consells per a l’organització del projecte i presa de decisions durant el procés de recerca.
Ètica: Consideracions sobre l’ètica en la recerca, com ara el plagi i l’ús responsable de fonts.
La varietat de formats facilita la personalització de l’aprenentatge segons les necessitats individuals
📤 Accés al recurs
L’aplicació del recurs és accessible en línia i es pot consultar des d’aquest enllaç:
🌐 Accedeix al Recurs Virtual per al TFG
📅 Cronograma i fase pilot
El recurs es va implementar en una fase pilot amb 3 estudiants de TFG del grau d’Educació Primària, com a part del seguiment tutorial. Durant aquesta fase:
*Es va presentar el recurs al començament del procés d’acompanyament.*Es va recordar l’existència del recurs durant tutories o comunicacions per correu electrònic.
*Es va sol·licitar a l’estudiantat que proporcionés feedback sobre la seva efectivitat i possibles millores.
📝 Crèdits i llicències 📜🛡️
Llicència: Creative Commons - Reconeixement (CC BY).
Disseny i desenvolupament: Dra. Paloma Valdivia Vizarreta.
Reflexió final
Aquest Recurs Virtual per al Treball de Final de Grau no només ofereix eines per resoldre dubtes acadèmics, sinó que també promou un aprenentatge autònom i personalitzat. El format lúdic i interactiu fa que els estudiants puguin afrontar el procés de recerca amb més confiança i eficàcia, preparant-los millor per als reptes del món acadèmic i professional.